In Perth....het zit er bijna op!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike Houdijker - WaarBenJij.nu In Perth....het zit er bijna op!!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike Houdijker - WaarBenJij.nu

In Perth....het zit er bijna op!!!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

11 April 2010 | Australië, Perth

Hallo lieve allemaal,

Weer een berichtje vanaf de andere kant van de wereld...
Mijn reis zit er nu dan toch echt BIJNA op, nog 12 dagen en dan vlieg ik weer terug naar Nederland! Veel gevoelens en vragen gaan er door mijn hoofd deze laatste periode!
Wat heb ik veel meegemaakt, wat heeft het me veel moois opgeleverd qua internationale vrienden, ervaringen, gave activiteiten, tot nu toe de mooiste ervaring van mn leven. Het is raar om weer naar huis te gaan, na zo lang weg te zijn geweest. Hoe zal het zijn? Kan ik wennen na al die zelfstandigheid en onafhankelijkheid?
Om eerlijk te zijn ben ik toch wel een beetje bang, ik kijk er vooral super naar uit om iedereen weer te zien, te knuffelen, lekker thuis te zijn! Maar hoe is dat gevoel na een week? Ik heb zoveel verschillende vragen gehoord van vrienden die ik hier ontmoet heb en die alweer thuis zijn... De een kan wennen, en is alsof hij/zij nooit weggeweest is, en de ander heeft er heel veel moeite mee, mist het reizen en de onafhankelijkheid...
Maar ik kan alleen maar afwachten! Het is absoluut tijd om naar huis te komen, na bijna 8 maanden weg te zijn geweest! Ik wil weer lekker thuis zijn, bij mn familie en vrienden, want ik heb iedereen gedurende mijn reis toch wel heeeel veel gemist. Nu je hier bent, waardeer je des te meer wat je thuis hebt!!

Maar het is nog niet zover..
Eerst nog even wat leuke verhalen van mijn tijd hier in Perth!

In het eerste weekend dat ik in Perth was ben ik met Sam, Ash, Jenny en Audrey naar het strand van Scarborough geweest... Heerlijk even wat zon meepikken! Halverwege de middag werden we uitgenodigd door een vriendin en vriend van Jenny om op hun boot te komen. Dus wij naar Fremantle gereden, met zn 9-en op de boot. Ze hadden een double rubber ring voor achter de boot en een wakeboard! Vanwege mn knie heb ik het wakeboarden maar niet geprobeerd, maar de ring wel.. Wat vet haha!!!

Op dinsdag heeft Mandy mij ingewerkt voor het baantje als 'garagemeid'. Het kwam eigenlijk perfect uit, ik zou eigenlijk later beginnen. Maar Mandy ging uiteindelijk eerder weg, dus ik kon na een weekje in Perth al beginnen met dit baantje!! Even in het kort wat het inhoud:
De 2 garages waar ik voor werk heten All Auto's en Australian CV Joint Centre... Ze zitten naast elkaar en werken met dezelfde mensen! Voor beide bedrijven rij ik rond in een klein bedrijfsautotje om onderdelen op te halen of weg te brengen voor reparatie, ik haal de post op, maak auto's schoon van binnen en buiten, breng auto's weg voor reparaties of haal ze op, regel de lunch en drank voor de mannen en dat is het zo'n beetje!! Een absoluut luizenbaantje, lekker de hele dag een beetje rondscheuren in verschillende auto's! De mannen zijn allemaal wel heel aardig, maar typische garagemannen, er komt aardig wat gescheld en vieze praat uit de monden, om 3 uur stoppen ze met werken en komt de bier en Jack Daniels tevoorschijn...hahaha ik laat het allemaal maar lekker langs me heen gaan en lach erom!
Mijn werkdagen zijn maandag tot zaterdag. Maandag tot vrijdag werk vanaf een uurtje of 8 tot een uurtje of half 4, en op zaterdag van 8 tot 12. Ik verdien 100$ per dag cash in hand en op de zaterdag krijg ik 50$. Ik heb totaal een weekje in mijn campervan geslapen, totdat ik betrapt werd bij het hostel, aangezien ik elke dag bij Sam op de kamer een douche nam... Hahaha daarna ben ik toch maar weer gaan boeken in het hostel, omdat ik graag bij mijn vrienden wilde zijn. Niet wat ik oorspronkelijk in gedachte had, maar aan de andere kant ook wel prima!

Het weekend erop ben ik op vrijdag naar de bioscoop geweest met Sam, de film Cop Out, super grappig!!
Op zaterdag zijn we weer lekker met een groep naar het strand geweest, op tijd wel weer terug. Want s'avonds ben ik met Mandy en Wim (de jongen waarmee Mandy de westkust is gaan doen) naar een Rugby Union Game geweest, gespierde mannen in TE korte broekjes haha, wat een uitzicht! Ik moest even in de wedstrijd komen wat betreft de regels etc, maar het was wel erg leuk om gezien te hebben.
'S avonds met een grote groep wezen stappen in Northbridge, een groot uitgaansgebied dichtbij ons hostel. Lekker gedanst en lol gehad!

Weer een week gewerkt, in deze week heb ik ook de campervan verkocht waar ik in 'sliep' voor 2200 dollar. Mijn baas wilde er 2000 voor hebben, dus heb ik voor mezelf nog ff lekker 200 dollar extra verdiend...haha zo makkelijk gaat het. Ik hoop er nog eentje voor m te verkopen, om nog wat extra centjes binnen te krijgen, maar we gaan zien of dat gaat lukken!
Op vrijdag was ik al vrij, vanwege een lang paasweekend hoefde ik op deze dag, zaterdag en maandag niet te werken! Met een groep van 8 zijn we toen naar de Margaret River Region gegaan. Met mijn campervan, en nog 2 auto's! Vrijdagmiddag zijn we vertrokken en onderweg 2x gestopt, s'avonds in het hostel een heerlijke BBQ gehad met zn allen, ik sliep op de parkeerplaats in mijn campervan, dus alles moest wel weer een beetje stiekem, spannend ;)....
Op zaterdagochtend vroeg richting Augusta gegaan, het meest Zuid-Westelijke punt van Australie, hier het 'lighthouse' bezocht, en nog een mooie rotstrand! In de middag wat wineries bezocht, waarvan er zich echt honderden bevinden in dit gebied! Aan het eind van de middag zijn we naar een grot gegaan, een soort van Mergelgrot en hebben we hier doorheen gewandeld..
S'avonds heeft Dan voor ons een Stew bereidt, heerlijk!!! En hebben we met zn allen spelletjes en drankjes gedaan, ofwel drankspelletjes haha!!
Op zondag een beetje uit kunnen slapen, om vervolgens wat stranden te bezoeken, en om eind van de middag weer terug te rijden naar Perth!! Een super gezellig en leuk weekend, en heerlijk om ook wat van buiten Perth gezien te hebben, ik hoop nog wat meer dagtripjes te gaan maken!

Op maandag was iedereen ook nog vrij..
Samen met Sam ben ik naar Fremantle geweest. We hebben daar lekker wat rondgelopen, er waren veel straatartiesten. Daarna zijn we naar een vroege film geweest in de bioscoop, 'She's Out Of My League', hahah wat heb ik gelachen!! Hierna uiteten geweest en op tijd weer terug richting hostel...
Nu hoor ik jullie al denken, hmm de naam Sam komt verdacht veel voor, uitjes met zn tweeen, blablabla! Sam heb ik ontmoet de eerste dag op mn werk in Melbourne, we hebben beiden gewerkt voor Victoria Electricity Door2Door en konden het vanaf het begin super goed met elkaar vinden, reisden samen naar huis vanuit t werk, zijn veel uitgeweest met elkaar en anderen! Nu vonden elkaar al die tijd al wel erg leuk, maar is er nooit wat gebeurd. En nu in Perth hebben we toch samen wel een erg leuke tijd!! Sam is 25 jaar en komt uit Cornwall, Engeland. Hij is erg grappig, lief en leuk en we hebben super veel lol samen, dus we genieten gewoon van de tijd die we hier hebben en zien daarna hoe het verder gaat!!

Een nieuwe werkweek weer...
Vrijdagavond ben ik met Sam wezen shoppen, eerlijk gezegd niet echt MET Sam, maar voor Sam... Hij is geen shopper en het was toch wel tijd voor een update van zn garderobe haha! Dus het ging als volgt; Do you like this? Jeah, its allright. Ok, put it on. What do you think? Jeah, its allright. Well, lets take it then...haha. Resultaat: Een nieuwe jeans met een leuke blouse, en een leuk streepjes shirt!
Gevolg: Ik mag vaker met m gaan shoppen en dan alles uitkiezen, zodat hij er zelf geen energie in hoeft te steken...

Zaterdag na mn werk ben ik naar CityBeach gegaan met Anneke, Theres, Amy, Noemi en Sam. Het zonnetje scheen, maar de wind was toch wel fris (het is hier tenslotte ook herfst nu en dan is 22 graden nog niet verkeerd). Dus waren we niet te laat weer terug gegaan. Eerst even lekker een uurtje geslapen, iedere ochtend om 7 uur je bedje uit gaat je toch niet in de koude...uhh warme kleren zitten!! Hierna met zn allen wederom een BBQ gehad en 's avonds met zn allen gaan stappen. Sam in het nieuw gestoken, ze vonden allemaal dat ik goed werk geleverd had hahaha!

En nu is het zondag, vandaag naar Fremantle geweest, lekker wat rondgelopen in de markets en in het park gechilld!
De laatste 12 dagen zijn begonnen, ik werk nog deze hele week, en dan nog denk ik maandag en dinsdag, dan heb ik woensdag de 21e vrij om dingen te regelen en een dagje te chillen en dan op donderdagmiddag vlieg ik naar huis.... En op vrijdagochtend om 08.25 uur land ik op Nederlandse bodem, spannend!!!!

De foto's van mijn afgelopen weken in Perth ga ik er zo snel mogelijk opzetten, ik heb ze nog niet van mn vrienden hier allemaal op USB, dus dat ga ik snel regelen en dan ga ik deze week nog plaatsen. Even geduld dus nog...

Nou voor nu take care en tot heeelllll snelllll!!!
Liefs en een dikke kus uit Perth

  • 11 April 2010 - 10:57

    Pap\mam:

    he lieverd.
    na je even telefonisch
    gesproken te hebben.lees ik nu je verhaal,de bijna acht maanden zijn toch snel gegaan en je bent alweer zowat thuis.
    nu geniet van de tijd die je daar nog bent.het zal voor jou zo ook voor ons wennen zijn maar als je ons zat bent ga je gewoon op je kamer zitten want je weet bij ons is het ook nooit stil.als het contact met de mensen daar goed is dan hou je altijd contacten er aan over.
    dikke kus en knuffelxx
    pap\mam

  • 11 April 2010 - 11:08

    Mo:

    lievrd, geniet r van voordat je weer met ons op je nek zit:P

    mis je xx liefde

  • 11 April 2010 - 11:09

    Coby&james:

    Hallo Maaike,
    Weer genoten van je laatste verslag, de tijd dat je naar huis komt wordt steeds korter.
    Het zal voor jou, maar ook voor je naaste wennen zijn dat je thuis bent. Geniet nog maar even volop.
    Wij wensen jou 'n goede reis én een behouden thuiskomst
    Veel liefs

  • 11 April 2010 - 11:49

    Karin:

    Hoi Maaike,
    Wat vliegt de tijd toch.die laatste 12 dagen zijn zo voorbij. Geniet er nog even van. En een goede reis terug!!
    groetjes van Karin

  • 11 April 2010 - 12:00

    Kris:

    Jeetje Maaik, de tijd vliegt... en jij straks ook. Weer lekker naar huis. Word wel weer eens tijd vind je niet? ;) Geniet de komende dagen nog maar even heel erg hard. Deze ervaring ga je nooit meer vergeten.

    Tot snel (kunnen we dat ook weer eens zeggen)!
    Liefs Kris

  • 11 April 2010 - 12:01

    T&R:

    Hoi maaik,

    Mooi verhaal weer geschreven en die 8 maanden zijn toch wel snel voorbijgegaan, nog eventjes je bent weer terug in Waddinxveen en wij zijn ook weer blij om je terug te zien hoor!
    Geniet van je laatste dagen daar en een goeie reis terug.

    Dikke kus T&R

  • 11 April 2010 - 15:06

    Erica:

    phoeee...je heb het nog druk zeg de laatste weken ,ben je wel uitgerust als je terug komt,maar je hoeft gelukkig niet zelf terug te vliegen haha.Have lost of fun de laatste weken/dagen en tot gauw
    dikke kus erica en uiteraard de hele fam.

  • 11 April 2010 - 15:35

    Leonie Je Zusje:



    hoii maaike,

    een super verhaal weer een hoop mee gemaakt en de laaste weekies moet je nog even van geniet.
    en zal weer blij zijn als je thuis bent,en zeg maar tegen al die mensen die je heb leren kennen een keer bij ons een bakkie moeten komen doen.
    en jha we zien elkaar gauw,heb je helaas niet telefonisch kunnen spreken.

    KUS LEONIE HVJ

  • 11 April 2010 - 15:57

    Mies & Arjen:

    Hey lieve Maaike,

    Weer een leuk verhaal!! Maak er nog 2 fantastische laatste weken van!
    Liefs ons

  • 11 April 2010 - 17:05

    Li:

    De streepjes staan op de muur.. iedere dag gum ik er 1 uit! haha.
    Heeeel veel plezier nog voor die hele korte tijd!
    Dikke knuff xxx Li

  • 11 April 2010 - 17:17

    Monique Verhoeven:

    Ha Maaike,

    Wat heb jij inderdaad een geweldige ervaring opgedaan de laatste maanden! Het was hartstikke leuk om je op deze manier steeds te volgen, dat ga ik zeker missen. Ik wens je een heel goede reis terug en geniet nog van de laatste twee weken!

    Groetjes,
    Monique

  • 11 April 2010 - 19:02

    Nouk:

    Moppie

    Perth klinkt helemaal gezellig en wat zal het allemaal goed staan op je cv....sales babe en garage chick!! Wie wil er nou niet zo een juf!

    Tuurlijk zal het zoeken worden naar je draai hier maar met al die mooie herinneringen om op terug te kijken zal het zeker gaan lukken en ben je er een mooier en sterker mens van geworden waar wij allemaal van mogen genieten als je straks weer thuis bent!

    Home Sweet Home baby!!

    Tot snel xx

  • 11 April 2010 - 20:13

    Monique Vd Ploeg:

    Hoi Maaike,
    geniet nog maar van je laatste 2 weken.
    Ik kom je op de apollolaan vast wel tegen als je weer thuis bent.
    We vonden het heel leuk om je zo te volgen.
    Goede reis naar huis !
    Groetjes,
    Peter en Monique

  • 12 April 2010 - 06:31

    Laar:

    Lieverd!!!!

    Het komt nu wel heel dichtbij he?? Kijk er zo naar uit dat je er weer bent! Je tijd in Perth klinkt echt super! Wat een mooie herinneringen en eravringen heb jij nu zeg... TOP!

    Dikke knuf (nog even en het kan weer in het ECHT!!)

    Liefss

  • 12 April 2010 - 09:38

    De Streefkerkies:

    Hoi Maaike,

    Nog even genieten van de laatste paar dagen en dan weer naar huis,dat zal wel weer even wennen zijn.
    Een goede reis terug. Groetjes van ons allemaal.

  • 12 April 2010 - 17:38

    Tante Ans:

    hoi maaike,

    wat een belevenissen weer en dat je alleen in zo'n Van durf te slapen nog veel plezier de laatste dagen en hoop dat de terugreis goed verloopt gr t ans en o joop

  • 13 April 2010 - 08:46

    Eline:

    Hey Maaike!!!

    Bijna weer terug!! Ja, tis wel weer ff een ander leven waar je in terecht komt natuurlijk! Zal vast wel wennen zijn, momenten van heimwee zullen komen, maar daarentegen heb je natuurlijk weer je vrienden en familie om je heen!! Aan al het moois komt een eind! Kijk zelf al uit naar de dagen dat ik Australië en Nieuwe-Zeeland ga bezoeken! Nouweh, alvast een goeie terugreis!! En hoor je de 24e wel schreeuwen langs de lijn;)

  • 13 April 2010 - 19:40

    Irma:

    He Maaike,
    Weer hele mooie verhalen, neem alles goed in je op, dit nemen ze je niet meer af.
    Geniet van de laatste daagjes en een hele goeie terugreis. Tot gauw.

  • 15 April 2010 - 08:25

    Losjes:

    Wat een verhalen allemaal pannekoek! Echt top gewoon! Geniet er nog lekker van deze laatste week!

    Tot snel!

    Hele dikke kus en veel liefs!

    (p.s. de mail is in de maak! ;))

  • 16 April 2010 - 19:02

    Nouk:

    Jeeh fotot's!!!!
    Ziet er gezellig uit!

    Nog maar 1 week!!!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 53934

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 23 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: