Great Ocean Road - Bye Melbourne...Hello Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike Houdijker - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Bye Melbourne...Hello Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Maaike Houdijker - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road - Bye Melbourne...Hello Perth!

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

17 Maart 2010 | Australië, Perth

G'day mates vanuit het zonnige Perth!

Alweer snel een nieuw reisverslag, ik wilde jullie graag mee laten genieten van mijn tour op The Great Ocean Road en mijn eerste ervaringen in Perth...

Dag 1: Great Ocean Road
Op dinsdagochtend zijn Anneke, Theres en ik onze auto op wezen halen midden in Melbourne City..
Dachten we een klein autotje te krijgen, was de auto 'geupgrade'! Hoe stoer klinkt dat??
Nu hadden we een Big Ass Car, een BAC, een Nissan Tiida, een automaat! Niet alleen een upgrade aan de buitenkant, maar ook aan de binnekant.. De remmen waren geloof ik ook net vernieuwd, want bij het eerste stoplicht zaten we allemaal zowat tegen de voorruit aangeplakt.. Hmm dat ging nog leuk worden haha!
Boodschapjes gedaan, en op pad..

Het eerste uurtje was wel even wennen voor me, niet zozeer aan het links rijden, maar vooral aan die REMMEN!!
Vanuit Melbourne, zijn we via Geelong, naar Torquay gereden, onze eerste stop! Hier zijn we gestopt voor lunch, om vervolgens door te rijden naar Anglesea, Lorne en Bells Beach..
Mooie stops met gave lookouts, rustige strandjes, wilde rotspartijen etc.
Vervolgens doorgereden tot aan Apollo Bay, met nog wat mooie stops onderweg. We hadden niet echt een planning, maar een kaart en Lonely Planet doen wonderen, dus we stopten waar we dachten dat het de moeite waard was!
In Apollo Bay onze eerst nacht overnacht, een klein, schattig hostel... Alleen wat was het koud die nacht, vlak bij zee. Met trui en sokken aan in mn slaapzak, brrrr!

Dag 2: Great Ocean Road
Op tijd op gestaan, brrr nog steeds koud en nattig (of moet ik zeggen gladdig Li? haha).. Een ontbijtje genuttigd en weer de weg op. Eerst in Apollo Bay wat mooie plekjes bezocht en daarna doorgereden naar Otway Ranges National Park, hier was Cape Otway's Lighthouse.. Wat bleek hier moesten we entree voor betalen, nou dat vonden we toch echt stom, en uit principe dus NIET gedaan...in plaats daarvan wat afgelegen plekjes bezocht, super vet, en ook nog heel wat 'echte' wilde koala's gezien onderweg!
Na Cape Otway via Lavers Hill, gestopt voor lunch, direct doorgereden naar The Twelve Apostles. Nu dacht Maaike, en waarschijnlijk meer mensen met mij, dat er dus echt 12 apostles waren, maar ondertussen zijn er al een paar ingestort doordat de zee de onderkant ingeslepen heeft... Dus in plaats van 12, waren er nog iets van 6 of 7 ofzo...
Hele mooie taferelen!!! En het zonnetje scheen, dus dit maakte het helemaal top!
In Port Campbell zijn we gestopt voor onze tweede nacht..
Een flashpacker! Een man die een huis heeft gerenoveerd tot een guesthouse! Met 3 slaapkamers, een woonkamer, keuken, badkamer etc. Heel huiselijk, en super schattig! De man had net gekookt, dus we mochten aanschuiven. Voor s'avonds een flesje witte wijn in huis gehaald, chippies, slaapzak, filmpje aan (goede film --> Road to Perdiction) en een heerlijk knus en relaxed avondje gehad!! Super, ik kan er zoooo van genieten...

Dag 3: Great Ocean Road
Een beetje uitgeslapen vandaag, een heerlijke ontbijtje (inbegrepen in dit Flashpacker gebeuren haha :)) en weer de hort op!
Het rijden gaat me goed af, Anneke en Theres mogen niet rijden omdat ze onder de 21 zijn, dus moet ik alles rijden. Maar zover geniet ik ervan, en doe ik lekker ervaring op met rijden in Aussie!
Voordat we richting The Grampians rijden, zijn we nog gestopt om te kijken bij Loch Arch Gorge, The Grotto, London Arch (voorheen London Bridge, maar gedeeltelijk ingestort)...
Gestopt voor lunch in Warrnambool, en voorbereid op een lange rit naar The Grampians National Park...
Hier zijn we direct doorgereden naar Halls Gap, vanwaar de beste uitzichten te bezoeken zijn! We zijn binnengelopen bij het Informatie Centrum, met het verzoek 'Wat kunnen we het beste bezoeken met 1 dag in The Grampians?'. De vrouw heeft ons een kaartje gegeven met een aantal mooie punten op mooie afstand van Halls Gap, en daarvandaan zijn we vertrokken...
Gestart bij Paradise Parking, hier een wandeling omhoog richting The Pinnacles. Die bleken zeer de moeite waard, maar halverwege de klim toch afgehaakt, het was te zwaar, en ik had mn brace ook niet om/bij me!
Toch nog mooie uitzichten halverwege..
Vervolgens doorgereden naar Reed Lookout, met echt een stunning view! Hierna naar MacKenzie Falls en Broken Falls, mooie waterval. De meiden hebben de zwaardere afdaling + klim gedaan en wat mooie foto's voor me gemaakt, ik heb me bij de lichtere wandeling gehouden met ook een mooie uitzicht op de waterval.
Daarna op de terugweg richting Halls Gap gestopt bij de Boroka Lookout voor een super uitzicht op The Balconies en een gave zonsondergang!! Hier hebben we hoe leuk, Nutella Sandwiches gegeten haha... Wat een ervaring weer!
In het donker terug gereden naar Halls Gap en besloten de lange rit, ongeveer 3,5 uur, terug naar Melbourne te rijden! Ik was nog fit en niet te moe, en anders zouden we voor een extra nacht in een hostel moeten betalen, terwijl we alle drie ook gewoon de huur voor ons huis voor een week hadden betaald.. En ja, we blijven toch backpackers, elke dollar wordt omgedraaid ;)!
Om een uurtje of half 9 gaan rijden, en om 12 uur was ik thuis!

Een super leuke roadtrip gehad, lekker kunnen rijden, en super veel lol gehad met Anneke en Theres! Goede gesprekken en lekker gek kunnen doen is het recept voor een top 3 dagen!!

In het weekend een klein vaarwel feestje gehad in het huis, Kerstin (Dui) is geweest, en Sofie en Eric (ZWE) die ik in NZ ontmoet had zijn geweest. Ook Anneke en Theres! Daarna zijn we met een grote groep lekker uit geweest! Niamh, Amethe, Sean, Anneke, Theres, Sofie, Jake, Mark, Alain, Tommy, Mark en nog wat mensen van het huis... Een top afscheids avondje!
Gek om Melbourne te verlaten naar er 2,5 maand gewoond te hebben, wat een ervaringen, wat een avonturen, en veel nieuwe 'vrienden' gemaakt!

Nu ben ik sinds maandagavond in Perth. Het weer hier is heerlijk en ondertussen heb ik Mandy & Sam alweer gezien. Super leuk! Het werk van Mandy kan ik evt. overnemen als zij over 2 weekjes stopt, maar ik ben ondertussen op zoek naar iets wat miss eerder kan starten! We gaan zien hoe het loopt, ik hou jullie op de hoogte!!!

Dikke kussen voor nu, en tot snel!
Take Care vanuit Perth..

Ps. Mijn tijd zit er bijna op en ik heb afgesproken met Mandy, dusssss foto's komen morgen!!!! Jullie wachten vast met smart op weer TE mooie, TE spectaculaire, TE adembenemde uitzichten aye?! Nou die volgen snel...

  • 17 Maart 2010 - 08:51

    Laar:

    Lieverd!!! Daar ben je weer :) Jaaaa die trip was echt een hoogtepuntje he? Gaaf hoor! En ben idd zeker benieud naar de foto's!

    Fijn dat je goed in Perth aangekomen bent en Sam en Mandy al gezien hebt. Echt tof dat je zulke vriendschappen hebt opgebouwd. Heel veel plezier in Perth en tot al bijnaaa!!! :D

    Kussss

  • 17 Maart 2010 - 09:16

    T&R:

    He stoere Maaike,

    Wat stoere en leuke verhalen weer allemaal .
    Ben erg nieuwsgierig naar de foto,s.
    Maar nog even en je ben
    terug bij je familie.
    Geniet nog maar even.

    xxxT&R

  • 17 Maart 2010 - 10:29

    Mam/pap:

    he lieverd.
    nou jammer dat de foto"s er nog niet bij zijn.
    maar je verhaal alleen is ook al leuk.
    geniet van de tijd die je daar nog bent .
    dikke kus en knuffel spreek je snel hou van je.
    pap/mam

  • 17 Maart 2010 - 12:38

    Kris:

    Maaikie Maaik!

    Wat klinkt het weer allemaal TE leuk, TE mooi, TE gezellig en vooral als iets om TE jaloers op te zijn!

    Ga genieten in Perth. Nog even heel veel plezier de komende tijd en dan weer lekker terug naar ons TE mooie en leuke kikkerlandje! Haha.

    Wacht met smart op de foto's. Maak ons gek.

    Liefs Kris

  • 17 Maart 2010 - 13:03

    Monique Vd Ploeg:

    Hi Maaike,
    we kijken morgen gelijk of de foto's er staan.
    Veel plezier nog!
    Groetjes,Monique en Peter

  • 17 Maart 2010 - 14:45

    Esther:

    HeeiHeeii Maaike,

    Wat leuk dat je die roadtrip hebt gedaan..En wat leuk dat je leuke mensen onmoet..En ik wil je alvast heel erg bedanken voor je kado die ik pas 20maart open mag maken:D
    Je bent echt een lieverd,maar je had niet persee voor ons een kadotje te hoeven kopen hoor..Maar ik ben der blij mee:DIk drink een drankje op je zaterdag..Dan ben je der toch een beetje bij:d
    Nou Maaike nog veel suces in die tijd dat je der nu nog bent..En we zien je 23 april..

    Dikke kus en een dikke knuffel van mij:d

    Esther

  • 17 Maart 2010 - 15:09

    Erica:

    WOUW....wat een geweldig verhaal morgen snel kijken naar je foto's
    xxerica and fam.

  • 17 Maart 2010 - 16:23

    Nouk:

    Moppie

    Klinkt helemaal goed!
    Ben benieuwd naar de pica's!!

    We zijn aan het aftellen!!!

    Kus Kus

  • 17 Maart 2010 - 17:59

    Arjen En Michelle:

    Heej Maaik,

    Leuk je roadtrip! Zal straks wel ff wennen zijn als je weer in je eigen autootje moet gaan rijden ;)!
    We zijn wel benieuwd naar de foto's!
    Heel veel plezier in Perth

    xxx

  • 18 Maart 2010 - 07:15

    Nouk:

    Wat een mooie foto's echt een gaaf gebied!!

    Hey en nog bedankt voor je kadootje he!! Erg lief!

    Dikke kus

  • 18 Maart 2010 - 08:05

    Laar:

    Woowowww wat een ONWIJS mooie foto's! Denk dat ik dit wel de mooiste serie vind... die road trip was echt vet gaaf zo te zien!! En lol met die meiden.. Die foto dat je op het puntje staat!! Is net alsof je zo het ravijn in kan vallen.. vet eng!! En zonsondergang in Perth.. ook zo mooi!! Ik geniet gewoon met je mee.

    KUS

  • 18 Maart 2010 - 12:44

    Pap/mam:

    wat een mooie foto's.
    zo tezien heb je erg genoten van de road trip.
    maar wel hier en daar erg hoog,maar daar draai jij je hand niet meer voor om.na dat skydive is niks meer eng.

    xxmam/pap

  • 21 Maart 2010 - 16:52

    Tante Ans:

    hoi maaike . alweer van die geweldige foto,s nog even genieten van alle moois want voordat je weet zit je weer in het grijze dorp. gr t ans en o joop

  • 24 Maart 2010 - 06:27

    Tinus:

    Hey Maaike wat is het toch telkens weer super om je verhalen te lezen.
    En dan die waanzinnig mooie foto's niet te vergeten. En links rijden tjeetje..... ik denk niet dat ik ver zou komen.... Have fun. groetjes T en T

  • 24 Maart 2010 - 15:50

    Coby&james:

    Hay Maaike ,weer genoten
    van je verslag en foto's.
    Hopelijk is het nu beter weer in Perth want het was erg slecht geweest, van je moeder gehoord, ook dat je 'n leuk baanje heb en dat je in een camper bivakkeerd.
    Geniet van alles wat nu nog passeert en neem het met volle teugen in je op. Veel liefs t coby en o james

  • 02 April 2010 - 20:17

    Nouk:

    Met smart weer op een story te wachten......!!

    Miss you moppie

  • 09 April 2010 - 06:43

    Jacky:

    Hee maaik! Stoere foto's heb je zeg. Nog 14 dagen he! Of niet dan? Je kan dan wel gelijk bij de wedstrijd van het seizoen zijn, haha. Veel plezier nog de laatste paar dagen, have fun!

    Kus!

  • 09 April 2010 - 11:21

    De Streefkerkies:

    hoi maaike, nog even genieten het eind is in zicht. Dit is iets waar je rest van je leven met veel plezier op terug kan kijken.
    Goede reis terug,groeten van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Actief sinds 24 Juli 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 53936

Voorgaande reizen:

05 September 2009 - 23 April 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: